Sköna söndag

Kylan ligger kvar men det känns ändå rätt okej, man börjar vänja sig vid tjugo minus varje dag, kroppen anpassar sig. Har varit ute en sväng idag men att gå i motvind med snö piskandes i ansiktet och dryga tjugo minus gör att det blev en kort och grymt effektiv promenad.

Morgondagen bjuder på reflektionseftermiddag. Lärarna skall med andra ord sitta och reflektera över sitt arbete, men eftersom jag inte är anställd som lärare för jag se på film med adepten istället, sedan blir det fritids med särskolebarnen. Det är kvalitetstid det.

Fastnade framför tv:n och OS igår och det blev ju grymt spännande till slut. Måste faktiskt erkänna att jag somnade till lite grann under skiathlon och vaknade upp precis när hellner & co kom in till stadion för upploppet, det kallar jag tajming. I övrigt känner jag mig inte i form för OS, jag är ju normalt en nattsuddare av rang men nu går det bara inte att hålla sig vaken. Jaja, imorgon blir det uppstigning 05:30 för att se Sverige-Finland, det ska jag klara av. Sedan blir det väl att åka till jobbet i periodpaus och se resten där. Eleverna börjar inte förrän 9 på måndagar, dock skall ett arbetslagsmöte klämmas in emellan, hmm vad ska man göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0