Lördag

Det känns ruskigt skönt med helg och som ett brev på posten känner jag förkylningssymptomen komma. Så idag har jag premedicinerat lite grann för att försöka slippa det. När man arbetar i skolan så kommer man ju aldrig helt undan, men jag brukar kunna arbeta ändå, brukar bara vara magsjuka som håller mig hemma, och så svininfluensan förstås men den hade jag faktiskt tänkt att skippa helt och hållet.

I arbetslivet börjar strukturen sitta ganska bra, det brukar bara bli lite svettgt i klassrummet när jag är på rast, men det ska väl ge sig det också. Skall försöka göra lite åtgärder som ger klasslärarna lite mer konkreta tips till hur de skall arbeta i klassrummet.

Igår såg jag på fotboll och damernas match mot Norge och jag måste ju påstå att det var bland det mest bedrövliga jag skådat. Jag är ju inget fan av damfotboll och inte blev det bättre av denna match, det skall ju vara på landslagsnivå men detta var verkligen inte bra.

I övrigt flyter allt på och det känns bra att kännalugnet innan hockeysäsongen drar igång, då är det åter till nervositet och ångest ända till april månad. Lule har Skell-hell i premiären, vi har 2-0 på dem under försäsongen men när väl serien drar igång blir det en annan femma. Vi har däremot ett bättre lag än dem så det borde bli seger, helst med Jonte Hedström som segerskytt, det skulle sticka rejält i ögonen på skeå fansen.

Nu hör jag en röst inom mig som säger åt mig att städa lägenheten, har dock inte bestämt mig för om jag skall lyssna på rösten eller ej. Det får framtiden utvisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0