Lillördag

Ja det var sannerligen ett tag sedan jag skrev i bloggen men dethar varit oerhört mycket att göra på jobbet. Sedan skolan körde igång har jag fått strukturera upp tillvaron för adepten, många förändringar har det blivit och föändringar är som sagt en mardröm för elever med Aspergers/ADHD/Tourettes. Det har varit en rejäl maktkamp där det varit bra dagar där vi kommmit överens jättebra till dåliga dagar där han bitit mig och sparkats och slagits, så man kan väl säga att det är ett varierande arbete, men jag börjar känna mig ganska "mätt" måste jag erkänna. Men jag har lyckats med en hel del centrala saker, bland annat att klassläraren arbetar mycket mer visuellt nu och det är jättebra. Om jag får igenom mina övriga förslag/krav så har skolan gjort all den anpassning man kan begära för barn med denna problematik.

Den senaste månaden har jag inte gjort så mycket förutom att arbeta, det har blivit 8-17 dagar då jag måste ha fritids med adepten också fram tills att det är ordnat en fritidsassistent. Egentligen ska jag arbeta på särskolefritids som jag var på i somras på eftermiddagarna men det har blivit lagt på is tills vidare vilket jag inte är sådär supernöjd över. Det är en jättebra form av avkoppling/avskärmning från adepten. Det är ett helt annat arbete och det är bra att få göra någonting annat under några timmar om dagen. Det är ju inte hållbart att jag skall jobba med adepten 8-9 timmar om dagen när vi jobbar så tätt som vi gör, det är ju i princip fråga om punktmarkering hela dagarna och det tär på en faktiskt.

Nu har jag dessutom fått egen parkeringsplats med motorvärmarstolpe på jobbet, det måste väl ändå ge en hel del vuxenpoäng, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0