Bra dag

Äntligen lite utdelning på allt hårt arbete. Idag har det varit en riktigt bra dag, adepten har varit väldigt saamarbetsvillig och skött sig jättebra. Det började däremot lite illa, han var nästan en timme sen och skrek på sin mor på väg till kapprummet, jag var ungefär 20 meter därifrån, inne i skolan men kunde ändå höra hans skrik, och jag tänkte att det här blir en väldigt tuff dag, men när vi möttes drog han på ett stort leende och vi gick in och hade geografi och sedan flöt allting bara på. Man hoppas ju att alla dagar kan vara som denna, men så är det icke. Det är ovanligt att det blir två likadana dagar efter varandra. Det positiva däremot är att han vant sig vid de personliga scheman och arbetsgångensom jag bestämt åt honom, det ger en trygghet och han vet vad han skall göra och vad som förväntas av honom. Nu har jag dessutom börjat ta itu med de som njuter av att provocera honom, en kvarsittning har jag fått ge idag. Dessa barn har levt i en klass utan konsekvenser i snart fyra år så det är sannerligen dags att de får lära sig vad som är acceptabelt och inte. Sedan att det är jag som assistent och inte klassläraren som trycker ner foten är ju upp till tolkning vad det betyder. Det känns däremot jäkligt skönt att få ta helg när man får avsluta veckan på ett bra sätt. Det är ju ioförsig en dag kvar men fredagar brukar det funka bra på så jag är inte ett dugg orolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0