Söndag 15/11

Det var sannerligen ett tag sedan jag skrev men det är mycket annat som kommot emellan. Har bland annat varit sjuk och hemma från jobbet. Det är första gången jag varit hemma sjuk sedan jag började arbeta i den här staden.

På jobbet flyter allting på. Jag försöker utveckla verksamheten för min adept så mycket det går och det som kan göras inom rimliga gränser har jag fått igenom. Att jag sedan inte delar samma vision som ledaren i klassrummet är ingenting som går att göra någonting åt, tyvärr. Nu ligger skolverksamheten för adepten på så hög nivå den kan göra under rådande förutsättningar. Men jag är nöjd med det jag åstadkommit för adepten, det finns hopp om framtiden om jag säger så.

Nu är vi dessutom inne i en tung period enligt många, men jag tycker det är ganska skönt när snön börjar falla och mörkret kommer. Det är en mysig period fram till jul.

Vad jag gör efter jul vet jag inte i skrivande stund. Kanske blir jag timvikarie i kommunen igen, eller så gör jag något annat. Det är svårt att sia om framtiden, men det jag vet är att jag kommer vara sysselsatt. För att boosta sig själv lite grann så vet jag och har fått påtalat att jag har förmågor som inte går att lära sig och inte går att läsa sig till. Det känns givetvis tryggt inför framtiden.

Nu mat, sedan blir det att förbereda sig för ytterligare en jobbvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0