Torsdag

Idag har jag haft en kortdag, slutade 12. Igår däremot arbetade jag 8-17 med 18 minuters rast och en babblande elev under resterande tid, när jag kom hem kände jag mig som en hängmörad biff. Nu är det bara en dag kvar på arbetsveckan och det känns skönt. Innan det bär av utomlands är det 8 arbetsdagar, när det blir under 10 dagar på nedräkningen så blir det lite mer greppbart.

På måndag är det dags för utvecklingssamtal med min adept, det kan bli intressant. Vi ska tala om brister och sådant med en elev som enligt sig själv är övermäktig oss andra. Kuratorn tyckte detta lät så intressant så hon ville vara med. Till det positiva hör att jag får jobba kvar om jag vill till hösten och det kommer jag nog att göra, men skulle jag snubbla över ett lärarjobb så är det ju inte så mycket att fundera över.

Nu dags att handla middagsmat och jag vet som vanligt inte vad det kommer att bli, det gör jag sällan. Jag brukar ta det som fångar min uppmärksamhet. Efter middagen skall jag ut och rasta pappa, försöker göra det en gång per vecka åtminstone.

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0