Äntligen fredag

Då var en otroligt tung arbetsvecka till ända. Tyvärr så har adepten hittat på det ena sattyget efter det andra. Allt började med att han fixade en vattenskada i den så kallade styreskorridoren där rektorer och administrativ personal sitter. Mycket uppskattat, eller så inte. Tisdagen var full av arbetsvägran och slutligen onsdagen var full av provokationer från 07:45-17:00, jag kände när jag for hem den dagen att min stubin brunnit ut. Men hans beteende beror på någon slags osäkerhet. För vad vet jag inte, det kan vara vad som helst, antingen sommarlovet som kommer eller någonting annat.

Idag har det varit relativt lugnt, men jag arbetade ju bara till 13. Han dock med att göra ett preliminärt sommarschema för adepten och det ser hyfsat ut. Måste nog finslipa det lite grann men det blir nog bra till slut.

Tänka sig, tre arbetsdagar kvar innan resan till Mallis, känns faktiskt lite overkligt. Äntligen skall man få komma iväg, det var länge sedan sist. Ett oros moln är dock att det är elevens val vecka, jag har styrt in adepten på att ha lektioner enligt schema men vips så sa han idag att han inte tänkte ha några lektioner. Det betyder att det kan bli en hård kamp dessa dagar. Han kan säga att han tänker sitta vid datorn istället, men det är saker han kan säga bara för att få se vilken reaktion det blir. Jag tänkte göra en liten deal med honom och det är att om han arbetar bra blir det datortid som belöning i slutet av dan. Jobbar han inte alls blir det datorförbud hela veckan. Jag tror att det biter, men man vet ju aldrig.

Nu blir det middag på balkongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0