the road has come to an end

Då var luleås hockeyresa över för i år. En bra säsong med tanke på att de tippades sist.....igen.
Jag tycker bara det är komiskt att frölundas sekretariat försöker fuska med klockan igen, två gånger dessutom. Jag ställer mig återigen frågan, varför händer alltid detta i göteborg i slutspel?? Borde kanske skicka dit funktionärer från förbundet istället för det är sannerligen inga goa gubbar i det där båset. Sedan kör en frölundaspelare på Linus Omark när han ligger ner på isen, riktigt fult. Gjort av samma kille som gjorde kycklingdansen igår, snacka om att killen befinner sig i fel forum, han skall ju vara på dagis istället.

I veckan har det varit ganska bra på jobbet faktiskt. Adepten hade en dag då han beslåt sig för att provocera allt och alla men sådana dagar brukar bli ganska korta. När han ser att ingen nappar så lägger han ner det. På idrotten har vi kört igång med längdskidor och det var ju år och dar sedan man stod på ett par sådana senast så jag kände idag att balansen var lite sisådär. Adepten åkte hela sträckan och det var roligt med tanke på att han har en reserverad inställning till idrott. I övrigt har jag fått avstyra mycket bråk under rasterna, adepten har faktiskt inte varit inblandad men det finns gott om andra hetsiga barn och eftersom jag är ute på varje rast blir det min uppgift att avstyra dessa bråk, det skall absolut inte tillhöra mina arbetsuppgifter men man måste faktiskt ingripa. Alla vuxna i skolans värld gör tyvärr inte det men jag gör det iallafall, skolan är ingen plats där man som barn ska må dåligt.

Helgen blir lugn tror jag, inget inplanerat. Det är dock för tidigt att koppla av än, det är en arbetsdag kvar och det kan smälla när som helst. Det är det som är tjusningen med mitt jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0