Ny vecka och nya utmaningar

Nu har jag arbetat mitt första sportlov och det var en upplevelse. Det har blivit en hel del studiebesök och en hel del spelande av guitar hero. Det är ett riktigt beroendeframkallande spel men dessvärre åker man på riktigt med smörj av nioåringarna.

Den här veckan har börjat riktigt bra, grabben har varit superlugn idag, då kan det med andra ord komma en svacka. Det brukar göra det. Jag avslutade dagen med att arbeta på fritids ett par timmar, ganska skönt att få träffa lite andra barn också. På det stora hela kan jagväl säga att det är ruskigt skönt att få återgå till de normala rutinerna igen och jag får passa på att njuta av dem ändå tills det blir påsklov för då blir det ostrukturerat igen, men det är ett senare bekymmer.

I hockeyn har slutspelet börjat och Luleå fick möta Frölunda, det står 1-1 i matcher och nästa drabbning är ikväll. Jag tycker faktiskt att luleå överlag sett bättre ut än frölunda, frölunda ägnar sig åt för många tjyvknep för att kunna lyckas. Har man fokus påatt psyka och förstöra kommer man aldrig att lyckas speciellt bra. Imorgon är det tisdag, även kallad dan före lillördag. På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0