efter solsken blir det regn

Ojojoj, vilka dagar. Det är bara tisdag och jag vill redan ha helgledigt.
Det har varit två oerhört tuffa dagar. Många mindre vackra ord har kommit ur adeptens mun och det har resulterat i att övriga barn gått igång och vips så har vi både en och flera konflikter. Att det sedan beror på en sjukdom att han säger som han säger det finns det ingen förståelse för hos övriga barn. Eftersom han snittar 3 dåliga dagar på en vecka så är det bara en dålig dag kvar och det brukar vara på fredagar som det är jobbigt för honom. Om jag har tur får jag alltså två bra dagar, PÅ RAKEN!!! Det tillhör inte vanligheterna kan jag säga.
 
Imorse har hans simkort låst och det gick inte att få igång telefonen och det var värsta tänkbara scenario, får bara hoppas att det är fixat tills imorgon. Man få hela tiden påminna sig om att det är en sjukdom man har att göra med och då brukar det gå lättare. Sedan så är ju allt i ett tidigt stadium än, nya diagnos och nya rutiner för alla inblandade och det tar ett tag innan allt faller på plats.

Jag skall arbeta långa dagar både torsdag och fredag eftersom min kollega skall till fjälls men som plåster på såren blir jag helledig på onsdag, ja herregud så skönt det kommer att bli. Behövs nog ledighet för att få energi till att planera ihop ett påsklov med aktiviteter.

Nu blir det pasta och kyckling i currysås och därefter en promenad i raskt tempo för att skingra tankarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0