Resan till mallis, del 2

Under lördagen var vi till Cuevas del Drach som låg på östkusten, det var grottor  där man fick gå och kolla på stalaktiter och stalagmiter. Ganska häftigt men lite för turist exploaterat för att få den riktiga kicken av det. Vid hemkomsten till huset var det ett måste att slänga sig i poolen får värmen var olidlig. Jag vet inte exakt hur varmt vi hade det på grund av avskanaden av en termometer men vissa stunder var det oerhört varmt. Då gällde det att släcka törsten och hungern.



Maten är ju någonting helt annat än här hemma i Sverige. Bara att köpa färsk chorizo i affären och sedan grilla var himmelskt. Vi provade även på att göra Paella samt grilla någon fisk vars namn jag aldrig fick fram, grymt gott var det iallafall.

 

På måndagen åkte vi till Alcudia, ett turistställe kan man väl säga i norra delen av Mallorca. Vi gick runt där ett tag, de har en ringmur runt den gamla delen av stan och det var ganska intressant men i övrigt var det bara varmt, så varmt att det blev till att beställa in lite glass innan hemfärd. Alldeles innan avfärd upptäckte jag och syster att det gick att gå uppe längs ringmuren och blicka ut över stan, men det var så dags då, kanske lika bra med tanke på min respekt för höjder. Tisdagen handlade om en rund resa på ön med mamma och mina systrar men det berättar jag mer om i nästa del....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0