Lördagen den 20 juni

Nu har jag gjort bort första veckan med fritidsaktiviteter. Jag trivs grymt bra med sommarfritids, få barn och fint väder. Det blir mycket lugnare än normalt. Jag ska köra på två veckor till innan det blir semester, dock bara tre veckor men det är ju alltid något. På jobbet har jag och adepten fått ett eget arbetsrum och där har jag inrett i veckan, blir nog bra att jobba där. Ett ganska stort rum med både arbetsytor och datorplats.

Till veckan är det tänkt att jag ska provjobba på ett särskolefritids där jag skall arbeta i Augusti. Det kan bli intressant, förmodligen är det väldigt annorlunda från det jag provat på hittills. Det blir fysiskt krävande istället för psykiskt krävande som mitt nuvarande jobb är. Intressant att se vilket som upplevs som jobbigast. Om det går bra får jag möjlighet att utöka min procent genom att arbeta där på eftermiddagarna. Om inte annat så är det en nyttig erfarenhet. Nu har jag snart provat på allt i det här yrket, mycket mer än många klasslärare som talar högt om sin egen erfarenhet. Det ligger ju lite i betraktarens ögon vilket erfarenhet som egentligen är nyttigast, att ha stått i samma klassrum i 20 år eller att ha provat  på alla de olika arbetsuppgifter som finns inom yrket. Det är lite av en tolkningsfråga det där.

I veckan fick jag hem min TV och det var en fröjd att skåda. Jag är helnöjd, i början tyckte jag den var lite stor men nu har jag vant mig och som min kollega på jobbet sa: " Jacob, en sak ska du veta, en TV kan ALDRIG bli för stor". Jag vet inte riktigt om jag håller med i den frågan.

Nää, nu blir det kaffe på balkongen, Ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0