Den stora flykten utomläns

Japp, jag har flytt björkarnas stad för att besöka himmelen på jorden- Luleå. Eller, flytt och flytt. Det är ju inget fel på Umeå men det är ju inte Luleå kan man säga. Alla som inte har förstått luleås storhet, ni har missat något.

Jag är dock inte ensam i huset utan här finns 5 barn och 6 vuxna med tillhörande ljudvolym. Jag har till och med fått använda min pedagogiska expertkunskap, på semestern dessutom. Men det är inte så farligt, jag är ju lagd på det viset att jag inte har några problem med att arbeta på semestern. Omedvetet så tuggar hjärnan på och försöker lösa alla de problem som finns på jobbet.

Vi har nyligen gjort en resa till pappas barndomshem där det har badats riktig bastu. Ingen såndär fjantig elbastu utan en riktig vedeldad bastu. Det ÄR skillnad. Jag hann även med att åka och fiskaoch som pricken över i:et så fungerade inte båtmotorn så det har blivit rodd, men det var trevligt det också. Nu undrar ni säkert om det blev nån fångst. Jamen självklart blev det fångst, storeleken på fångsten skall vi lämna därhän, det är inte viktigt för en hobbyfiskare, det är upplevelsen som är det viktiga.

Imorgon bär skutan förmodligen tillbaka till Umeå, då är det knappt två veckors semester kvar. Vad som då skall ske är i nuläget högst oklart, jag hör viskningar om att jag skall hjälpa till att såga ner nån häck i Obbola, men än så länge är det bara rykten......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0