Helg =)

Skönt med lördagar när man arbetat hårt en vecka. Tidigare har jag sällan arbetat fem dagar per vecka och då njöt man inte lika mycket av helgen, men nu känner jag att den är mycket uppskattad. Jag har vant mig med mitt arbetes psykiska press nu och det känns riktigt bra. Min adept var lite sur på mig igår när jag sabbade hans planerade regelbrott, men det gick över ganska snabbt. Känns skönt att jag har en bra rektor att bolla mina idéer med, han är förövrigt den enda rektor jag känner till som utmanat ett helt mellanstadium på herren på täppan, störtskön kille det där. Om ändå fler av skolpersonalen här i landet släppte loss lite och visade barnen att de bryr sig så skulle skolan se väldugt annorlunda, positivt sett. Man kommer ingenstans med att vara en diktator för eleverna, de behöver inte skrämmas utan känna sig uppskattade. Nu skulle skolministern bli lite sur på mig tror jag men å andra sidan har han ju en väldigt begränsad kunskap om skolan enligt mig.

Måste även kommentera VK s artikel om skolchefen som misshandlade elev. Riktigt saftig rubrik måste jag säga. Jag skulle dock satsa mina pengar på att ingen misshandel ägt rum, möjligen känner sig den ankalgade penntjuven sig kränkt, men det är ingen grund för åtal. Om föräldrarna skulle ta och låta skolpersonalen göra sitt jobb istället för att anmäla skolan till höger och vänster när deras "skötsamma ungar" råkar i trubbel. Jaja, vi får så småningom se vem som är boven i detta drama. Skulle det vara eleven som kokat ihop en historia så är ju en offentlig ursäkt från elevens pappa till den berörda rektorn på sin plats.

Såg på Let´s Dance igår. Ett program med många olika karaktärer, alltifrån Elisabeth Höglund som ser ut som jag vet inte vad till blondinbella som sätter igång kräkreflexen med sin överklassliknande röst. Att sedan en känd nyhetsprofil lovar att visa underkläderna i tv är ju ytterst beklagligt. Undrar varför hon plockas bort från alla politiska nyheter så fort det blir valtider.

Tänkte ge tusan i att tippa hockeyn ikväll för det brukar bara gå åt fanders. Är ändå nöjd över att få se årets mål i ishockey. Finns inget som kan toppa Omarks mål mot Timrå.

Kommentarer
Postat av: Hjelte

Grattis till jobbet Jake. Har haft ett liknande jobb innan jag började plugga som jag beskrev med: "Jag måste slåss varje dag". Det är bara att kämpa på och sätta hårt mot hårt.

2009-01-17 @ 15:37:29
URL: http://hjeltens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0