Måndag 5/1-09

Just hemkommen från bilbesiktningen och min efterkontroll. Detta år var det bromsarna som inte var bra, förra året avgassystemet och styrleden. Frågan är vad det blir kommande gång. Besiktningen är inte förrän i december så jag kan relaxa några månader till. Annars är farfars gamla bil kanon att köra.

Hockey X2 ikväll/natt. Först Luleå mot Djurgården hemma i coop arena. Där kan jag garantera en vinst, 3-1 kanske. Jag tror att luleå är väldigt revanschsugna efter fiaskot senast där de gav bort tre poäng. Sen så är det JVM final där sverige kommer att ta ham guldet. Visst Kanada har bra spelare i form av Tavares men sen så är det i princip slut. Jag tror att Sveriges lag vinner över Kanadas individer. Oraklet Wikegård har under hela hösten i hockeykväll eftersökt mer fysiskt spel i elitserien och då är det extrakul att höra Nicklas Lasu i dagens sportbladet berätta om hur kul det skulle vara att sätta en riktig propp inför 20000 åskådare. Mer sånt vill vi ha, hockey är ju trots allt en fysiskt sport, om man inte tycker om tacklingar så har vi ju "nästan sporten" innebandy och vi vet ju alla precis hur intressant det är.

Snart kommer bilen som skall ta mig upp mot Luleå och det härliga norrbotten för den sista av mina ofrivillga semesterveckor för det här jullovet. Det är en hel del som skall hinnas med, den tidigare nämnda hockeyn, begravning, basketmatch m.m. Basket var det länge sedan jag var på förresten. När jag var mindre så missades det inte en match. Jag och pappa var på varenda hemmamatch under ett par säsonger. Sedan blev man bortskämd med sm-guld till höger och vänster så intresset försvann litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0