Bra vecka.....igen

Då var ännu en vecka till ända. En händelserik vecka har det varit då jag fått en kollega som skall arbeta med min adept efter skoltid, jag fortsätter att arbeta med honom under skoltid men blir avlöst efter skoltid. Det har varit en bra vecka där ramarna för mitt uppdrag har blivit allt tydligare. På måndag kommer det en kandidat till klassen, ytterligare ett moment som bryter strukturen jag jobbat fram med grabben. Får se om han klarar av det eller ballar ur. Det är viktigt att dagarna i skolan ser likadana ut vecka efter vecka annars spårar det ur fullständigt för honom. Vi har dock kommit en bra bit på väg och om utvecklingen fortsätter så är möjligheten att han i framtiden arbetar på ett Universitet som geografiexpert. Det gäller dock att vara skärpt och på alerten hela tiden för dagen kan förändras från jättebra till jättedålig på tre sekunder, och när det är kört då är det verkligen kört, det finns ingen återvändo. Trivs just nu jättebra på mitt arbete, synd bara att mitt uppdrag kan avslutas med bara en dags varsel, men det är verkligheten man lever i.

I eftermiddag skall jag ut till syster H och lille M och umgås lite grann. Luleå hockey spelar också ikväll, mot Södertälje på hemmais. Blir det inte seger så har de tyvärr inget i ett slutspel att göra. Tvivlar även på att löven har något att göra i en kvalserie. För många förluster mot mediokra lag över hela säsongen inger ingen respekt direkt. Jag tror säkert att de gör sitt bästa men tyvärr så räcker det inte. Om de missar play off, ska Micke A ge sig själv sparken då? Egentligen borde han i sådana fall lämna klubben helt och hållet, att misslyckas både som tränare och sportchef är helt enkelt inte ok.

Nästa vecka är det bara att "trumma på", inte mycket speciellt som händer, skall dock frisera mig på en ny salong jag blivit tipsad om. Min frisör som jag gått till tidigare har beslutat sig för att börja läsa till polis. Skall däremot ha ett möte med min chef för att utvärdera mina två veckor på jobbet och dra upp riktlinjer för de närmaste månaderna, och vill det sig väl kan jag få skriva på mitt första jobbavtal som lärare. Det är ju någonting jag borde rama in. Precis som alla advokater har på väggen i filmerna så borde jag ha ett sådant =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0