svettningarna har avtagit

Ja, då var första dagen med nya rutiner över, och allt har gått finfint. När jag skulle hämta grabben imorse hade han ett leende som sträckte sig upp till stjärnorna. Det känns skönt att vi har fått bra kontakt och skolarbetet flyter på i ett rasande tempo. Problemet är alla andra människor som skall lägga sig i och provocera honom. Idag har han läxat upp mig, sin andre assistent samt rektorn i flagg och kartkunskap, det är helt sjukt hur mycket han kan.

Fick erbjudande om att arbeta på fritids efter elevernas skoldag är slut men det kändes att det skulle bli för mycket. Jag skulle visserligen få en heltidstjänst, men till vilket pris. Jag känner att skallen är rätt så mör efter att ha varit med en elev mellan 8-14 varje dag, att sedan späda på med skrikande fritidsungar fram till 17 varje dag känns som att utmana ödet lite grann. Det känns däremot kul att ha fått erbjudandet, känns även kul när en ur personalen sa att jag har talang för att arbeta med barn i behov av särskilt stöd, det känns bra och är kanske min nisch. Vi får se vars man slutar, det kan bara framtiden utvisa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0