Svettigt värre

Idag har det varit en sån där körig dag. en sån där dag som kommer när man slappnat av för mycket. Det har varit extremt mycket bråk i klassen och klasslärarna har tillfälligt "tappat" klassen. Min adept kommer imorgon att få vara utanför klassrummet och arbeta genom att hans blotta närvaro kan trigga vissa individer i klassen. Ingen dum idé för att få klassen på rätt köl igen kan jag tycka, det får däremot inte bli någon permanent lösning. Imorgon är första dagen då jag skall hämta grabben hemma vid dörren och gå med honom till skolan, det kan bli rätt intressant att se hur det slutar. Jag skall ge honom någon svår geografifråga att klara på vägen, han är ju på en extremt hög nivå när det gäller geografi.

Jag känner däremot att jag töms på energi då förutsättningarna ändras hela tiden och det inte blir några rutiner. Till att börja med skall han vara i klassen som ett "vanligt" barn, sedan skall han vara utanför klassrummet. Först skall han ha fritids två dagar i veckan, sedan fler dagar. Det känns som att organisationen kring detta inte är så stabil och det måste den vara för att det skall funka. Det kan med andra ord bli en mycket svettig vecka och jag känner redag svetten komma, och det är bara måndag dessutom. Jaja, det blir värre innan det blir bättre som dom säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0