Rakning

Ända sedan jag fick de första fjunen på min haka har jag varit en trogen giletteanhängare. Men en vinterdag under julhelgen skulle allt komma att ändras. Allt jag trodde jag visste om rakningens konst var bara SÅ fel. Jag trodde att gilette var toppen på isberget, men ack så fel jag hade. Syster M och hennes kille N öppnade mina ögon för en rakupplevelse jag inte trodde var möjlig. Låt oss säga att rakningen blivit old school igen. Titta bara på hyveln här nedanför.




Detta är faktiskt morfars gamla hyvel som jag fått överta och den slår gilette med hästlängder. Den är dessutom jäkligt ekonomisk. Jag får tio rakblad för 50 spänn, gilette erbjuder 4 rakblad med kortare livslängd för samma pris, you do the math!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0