Nu är jag här

Nu har även jag börjat blogga. Eftersom de flesta i min närhet gör det så väljer jag nu att hoppa på tåget. Jag kommer skriva om lite av varje såsom mitt arbete som lärare, livet i stort samt den stora besattheten till ishockey.

Utseendet på bloggen kan komma att förändras, jag kommer att pröva mig fram.

Mitt favoritlag är Luleå Hockey och i kvällens match förloradfe man mot "Skell-hell" med 7-1 och jag väljer att inte kommentera den matchen mer. Vi går således vidare till JVM där Sverige just nu ser till att spela sig till en finalmatch. Detta trots en mindre strålande insats från domarhåll. Apropå domare har jag länge ansett att jag är objektiv vad det gäller domarinsatserna men har på senare år tänkt om då jag insett att domarna kan inte ha nåt emot Luleå hockey i varje match. Skulle jag vara hockeyspelare skulle min klubb få lägga stora summor på att medieträna mig. Herregud, förlorar "mitt" lag så är hela den dan förlorad då jag går omkring och surar. Den här besattheten för ishockey är något som växt fram de senaste åren, tidigare kollade jag bara resultaten på sporten om kvällarna, men nu följer jag till och med försäsongen samt att det skall kollas statistik från varje match, alla 55 omgångar. Förhoppningsvis lugnar jag ner mig efter att LHF tagit Sm-guld 2008.

Ha det gott!

/Jake

Kommentarer
Postat av: Hjelte

Kul Jake att du har börjat blogga. hur ser det ut med jobb för dig i umeå nu?

2009-01-05 @ 12:23:29
Postat av: Jake

Jaa, det är ganska oförändrat. Jag får jobba mycket men dessvärre bara tikvik än så länge. Själv då? Tagit examen än?

2009-01-05 @ 12:28:26
URL: http://jake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0