Det artar sig

Idag har det varit en riktigt bra dag på jobbet. Min adept har skött sig lysande trots att jag inte trodde det från början. Igår hade han bestämt sig för att vara hemma och då blev det så. När han kom imorse var ögonen riktigt svarta så jag fick dra några skämt för att lätta upp stämningen lite grann, men det löste sig till sist. Då jag började detta jobb var jag 110% säker på att jag bara skulle stanna i två veckor men nu känner jag som att jag skulle kunna stanna hela terminen. Det kommer att komma bra dagar men det kommer att komma riktigt tunga dagar också. Glädjande är att det förmodligen skall komma en nyutexad för att vara med grabben på fritidstid. Skulle jag behöva hänga med honom från 8-17 varje dag så skulle jag faktiskt bränna ut mig på en vecka. Jag har blivit riktigt ödmjuk inför läraruppdraget tack vare detta arbete.

Igår kväll var jag på hockey och såg löven ta emot Almtuna. Förlust, men det var trots allt en bra match, men det känns som att löven saknar spetskompetens (nr19). Almtuna har ryckt upp sig ordentligt. Så går det när man anställer en luleåspelare som coach. Domaren var däremot inte konsekvent för fem öre, så går det när man ger en bodensare en visselpipa. Ikväll skall luleå möta timrå, det blir vinst. Det är det enda riktiga efter den klockrena defensiva insatsen mot Frölunda senast. Kul också att Berglund nominerats till årets rookie. Det priset kommer att gå till Jacob Marklund.

Imorrn fredag och helg, ruskigt skönt. Känns verkligen att jag inte jobbat på en månad. Först veckan efter ledighet så är man inte människa men nu börjar det att ordna upp sig. Nu är det matlagning som gäller. Tänkte våga mig på fläskfilé i citron och basilikasås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0