Den ryske domaren var kanadensare

Ja herregud. Nog för att jag har sett dåliga domarinsatser i elitserien och allsvenskan. Men det här tar ändå priset. Kanadensarna kör över Jacob Markström i målet kanske 5 gånger och tycker att det är helt okej. Deras coach Pat Quinn kallar Markström för filmare och att det är rena kollissioner. Gör man ett så dumt uttalande så förstår jag varför han inte vunnit något på de senaste tio åren. Stäng in honom i ett låst rum med Wikegård så han får avreagera sig lite grann, rusikgt pinsamt. Att sedan domarna fjäskar för Kanada är ju ett helt annat kapitel. Själv skulle jag aldrig någonsin medvetet göra ett dåligt jobb för att få bli inbjuden till stora mästerskap. Vad gäller stjärnorna i Kanada, Tavares var bra i anfallszon, annars var han kass. Angelo Esposito som är en av juniorligans bästa spelare tillsammans med Nikita Filatov när han spelade där var ju en riktig besvikelse. Önskar bara att Victor Hedman gett honom mer stryk när han körde på Markström. I övrigt blir man ju så förbannad på deras arrogans, hade jag befunnit mig hemma i lägenheten istället för i föräldrahemmet så hade inredningen legat risigt till.

Alla förstår inte hur mycket man kan älska sporten ishockey. Min pappa sa detta i morse:

-"De fick ju stryk, nu satt du uppe hela natten i onödan"

Jag följer alltid mina lag i alla 60 minuter för jag tror ALLTID att det kan ske en vändning. Jag är precis som killen i oddset reklamen innan de allsvenska matcherna på TV4 Sport.

Jaja, det är över nu, allt fokus på elitserien och allsvenskan.

I eftermiddag blir det basket. Plannja-Södertälje, får hoppas på en vinst där. Kännmer att mina tips har gått åt skogen på sistone så jag väljer att inte sia om den matchen, bara njuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0