snart helg

Detta har varit en väldigt intensiv arbetsvecka och den är inte slut än. Mina egentliga arbetsuppgifter har gått som smort. Det som varit problematiskt är när grabben skall hämtas på morgonen och brutna löften. Ger man grabben ett löfte så måste man hålla det annars brakar helvetet löst, och det gjorde det i onsdags. Och vem får reda ut röran? Jo, Jake naturligtvis. Så denna vecka har jag trampat ner foten och sagt vad som gäller till alla instanser som är involverade. Det är svårt när så många är inblandade, skolan säger att jag skall hämta honom vid dörren, en annan instans tycker att jag skall vara kvar i lägenheten hela dagen om han strejkar så att modern kan gå på jobbet, en tredje instans anser att han skall släpas ut på bron och väl där är han skolans problem. Det är tydligt att det inte riktigt tänks till. Sedan så är det inte heller skolans jobb att hämta elever till skolan men detta har gjorts som en fin gest. Jaja, sista ordet är nog inte sagt på långa vägar.

Var ju på kurs i tisdags, den var bra och lärorik. Lunchade på universum, har blivit riktigt fint där sen jag pluggade. Mötte även pappa ett par gånger i landstingshusets korridorer.

Imorgon är det personalfest, det skall bli trevligt att få koppla av litegrann. Detta innebär att lördagen förmodligen spenderas i passivt läge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0