One day down, four to go

Ja, då var arbetsveckan igång igen. Och vilken start det har varit. Jag var helt tömd på energi när jag gick hem idag. Grabben har hittat på alla sorters djävulskap som en nioåring kan hitta på. Jag tror att han haft en dålig helg och det visar sig på detta vis. Sedan har jag också skrivit ett kontrakt med honom angående hans morgonrutiner när jag hämtar honom och detta är han rädd för. Första dagen imorrn som kontraktet gäller, nu är det bara att göra en rutin av det så skall det nog gå bra. Han har hela dagen berättat för rektorn att han minsann inte skulle följa det. Men men, måndagar brukar vara värst, sen brukar det så sakteliga ordna upp sig, men det finns som sagt en risk att detta blir en helvetesvecka, men sådana veckor behövs också för att allt skall bli bättre.

Jag har sytt ihop ett sportlovsschema åt honom också, det skall nog bli bra. Det blir en hel del utflykter så vi kommer att aktivera honom så gott det går, nackdelen är bara att det blir besvärligt på hemmafronten när det blir nya intryck, sådan är sjukdomen så det är inte lätt alla gånger.

Jag måste få vara lite positiv också, Luleå Hockey är klara för slutspel 2009, det känns otroligt skönt. I helgen var jag ut till Syster och hennes familj och tittade på när de målade, det var intressant, men dde var duktiga. Min svenska/engelska lärare på gymnasiet beskrev mig med ett citat "Jag fascineras av arbete, jag kan sitta i timmar och titta på". Betyder detta att jag är lat??? Det tål att fundera på

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0