Mycket slit och lite vila

Pust, detta har varit en lång och arbetsam vecka från början till slut. Veckan inleddes med tema vecka, väldigt ostrukturerat, en mardröm för min elev som behöver en superstrukturerad tillvaro. Det hela flöt iallafall på ganska bra. Skolveckan avslutades så perfekt den kan. Alla skolelever vi mötte på hemvägen önskade min elev trevlig helg vilket aldrig har skett förut, det har istället varit glåpord som skrikits efter honom. Jag har aldrig kunnat drömma om en sådan positiv utveckling som det varit de senaste veckorna. Det har aldrig varit så lugnt kring denna grabb under hela sitt 10 år långa liv vare sig hemma eller i skolan och det gör att man drar på smilbanden rejält. Sedan har man fått en hel del beröm från chefen också och det är faktiskt supertrevligt, men det gäller att fortsätta vara ödmjuk i arbetet för det är väldigt lätt att det kommer bakslag också.

På tisdag skall jag få gå på kurs, första gången inom arbetet faktiskt, det måste vara många vuxenpoäng på det. Känns skönt att få lite mer info om det man håller på med, hittills har jag fått lära mig själv om vad Aspergers syndrom innebär så det kommer bli trevligt.

I helgen har jag hjälpt till att flytta mormor till ett äldreboende så det har varit mycket bärande och plockande i och ur kartonger. Förvånande hur lång tid det tar att flytta en ganska liten mängd saker och det gör en påmind om varför man inte flyttar så ofta.

Hockeyn är inne på slutspurten nu och det är många viktiga matcher, luleå verkar ha kommit igång efter 4-0 borta mot Södertälje, nu är det bara att hoppas att det håller i sig. Björklöven ser ut att missa play-off efter ett par mediokra insatser på sista tiden. Å andra sidan har de aldrig kommit igång den här säsongen så de är inte direkt värda att få spela i play-off. Man kan heller inte förvänta sig annat då man ger de poängproducerande spelarna från förra säsongen sparken och ersätter dem med mediokra spelare som inte gör jobbet. Jag tror det krävs att man bygger om laget från grunden med en tränare som kan motivera och utveckla laget.

Kommande vecka ser ut att bli ganska lugn, men allt är ju inte alltid som det ser ut att vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0