Lördag, 8/8

Helgen är här igen och vilken skön helg det är.

Andra arbetsveckan är avklarad, lite mer körigt denna vecka. Fler barn med speciella behov på plats samt att "smekveckan" för vissa barn är över. Som grädde på moset har det varit kanonväder så jag har svettats i flera bemärkelser. Adepten var också på plats i veckan, utan assistent dessutom. Jag förutsåg detta scenario redan i våras, och det blev kaos. Jaja, det var ju inte mitt problem eftersom jag inte börjar jobba med honom förrän om ytterligare en vecka. När jag fick blickar från fritidspersonalen så svarade jag med att "Jag jobbar inte här". Jag kände att skulle jag kliva in och dra upp riktlinjer för honom så skulle jag få jobba dubbelt och det såg jag inte som speciellt lockande, nä de får svttas en vecka till innan jag tar över. Jag trivs så bra på särskolefritids så jag skulle kunna tänka mig att jobba där i höst, det finns  minst 3 35% tjänster lediga där och det behövs killar så det vore ju perfekt. Avsluta dagarna med dessa barn efter arbetet med adepten skulle nog vara riktigt bra, man slipper komma hem irriterad och får ett par timmar per dag med världens lyckligaste barn. Ja, det tror jag skulle passa bra.

Jag sitter ändå nu på min fritid och planerar ihop tre dagar som jag skall ha adepten på fritids, gäller att strukturera upp verksamheten så det blir lugnt. Nu skall ju faktiskt detta barn fortsätta utvecklas, jag nöjer mig inte med den, låt oss kalla den, succé som skapades i våras. Nu finns det nya mål och jag kommer vara tydligare och mer bestämd mot personalen som är involverade kring detta barn, känner att jag varit för snäll faktiskt.

Det känns fortfarande grymt skönt att få jobba igen, man känner sig levande på något vis. Att jag sedan befinner mig på Umeås härligaste arbetsplats, det är inte fel det heller =)

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Tjeena Jacob! Nu är jag inne och gluttar på din blogg nu när vi är vänner på facebook! =) Kul att du trivs så bra på skolan, och det ÄR världens bästa arbetsplats med världens skönaste arbetskompisar! Det är liksom det viktigaste - HELT tragiskt om det blir så att vi måste stänga!! =/ /JobbMaria =)

2009-10-17 @ 21:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0