Plikten kallar

Sådärja, då var påsken förbi för den här gången och plikten kallar återigen. Det är trots allt väldigt avslappnat att arbeta under loven med min adept. Det gäller bara att göra skojiga saker utan tidspress. Idag har vi bara tagit det lugnt och gjort saker som att se på film och varit ute i det fina vädret, det är dessutom mycket mindre folk på skolan så det blir extra skönt. Imorgon blir det en liten utflykt då vi skall åka till äventyrsbadet i Holmsund, det ska bli mycket trevligt. Imorgon är det onsdag och det känns som att veckan snart är slut när det är onsdag.

Under påsklovet var jag uppe i norrbotten och delade min tid mellan Luleå och min pappas hemby, det var mycket trevligt måste jag säga. Vädret var inte kanon men jag trivdes ändå. Det var pimpeltävling på sjön, det blev visserligen inget napp men upplevelsen var ändå kanon. Vi åkte skidor dit genom skogen och åt grillad korv till lunch. På kvällen blev det vedeldad bastu och det är en riktigt stor njutning. Sedan märker man också att man är på landet när det körs runt på skoter i morgonrock för att berätta att bastun var färdig. Det är en annan mentalitet däruppe, skönt nät allt inte är så allvarligt. Jag känner att jag har riktigt mycket energi i jämförelse till hur det var för en vecka sedan då jag var dränerad på energi. Nu är det bara slutspurten kvar, och dessutom en utlandsresa om 6 veckor ungefär, det skall bli grymt skönt. Nästa helg väntar dessutom lerduveskytte i vännäs och pubrunda i Umeå, det kommer bli kanon.


Våren var inte riktigt framme i BD län när vi kom dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0