avslappning

Dagarna går och går, mindre än 20 dagar kvar till min resa utanför landets gränser. Det känns skönt, det är också skönt med situationen på jobbet. Ganska avslappnat kan det väl beskrivas som. Jag driver inte skutan framåt utan håller den flytande så att säga. Jobbar ju Juni ut, sedan blir jag ledig i stort sett hela Juli för att i Augusti arbeta på ett särskolefritids och sedan drar ju höstterminen igång igen. Då är det bara hoppas på att man får en fast arbetsplats under några månader iallafall, men det är roligt att testa olika arbetsplatser, nu har jag ju dessutom arbetat på Umeås tuffaste skola och det kan med andra ord inte bli värre. Det är som de sa när jag började i januari, "klarar du den här eleven, klarar du allt." Jag känner av en grym utveckling under läsåret 08/09, jag har fått mycket fötroende och fått ta mycket eget ansvar och främst så har jag blivit mycket mera tydlig i min lärarroll än vad jag var tidigare, nu är det bara en egen klass som saknas.

Arbetar bara två dagar till innan det är dags att ta helg, veckorna går fort ibland. Jag tänkte försöka hinna med att byta däck på bilen i helgen, har inte hunnit med det än. Det känns faktiskt ovanligt att vara så här avslappnad i slutet på terminen och det känns oerhört skönt. Idag hade vi grabbhäng under rasten där jag och min adept, en fritidspedagog med sin elev samt vaktis satt och drack kaffe och lyssnade på musik på mobilen, det var väldigt laidback så att säga. Jag har hållt adepten inne under rasterna den här veckan på grund av att han är lite ostabil och mitt jobb är bland annat att identifiera situationer där han kan hamna i bråk och avstyra dessa. Känner att jag snart känner denna pöjk bättre än vad jag känner mig själv. Jag vet precis vad han skall göra när han har ett visst ansiktsuttryck, det är ganska fascinerande faktiskt.

Kusin J har skrivit på för Skellefteå AIK, vad ska man säga om det? Ja, kul att han får chansen i elitserien men hade givetvis sett honom i ett annat lag. När det gäller Björklöven finns det ju inte så mycket att säga förutom F I A S K O. Ner i division 1 och börja om så blir det bra om en 5-6 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0