4 arbetsdagar innan lov

Jepp, det blir trots allt ett litet lov. 4 dagar, sedan väntar fritidsverksamhet i 4 dagar innan helgen kommer. Jag känner att det skall bli skönt att lämna umeåstad några dagar. Har inte varit upp till BD sedan i Januari. Väl uppe väntar pimpeltävling och bastubad. Hoppas bara att det blir 4 lugna dagar innan lovet kommer, det skulle ju vara lite surt att vara stressad och oroad under ledigheten, men det brukar faktiskt vara ganska bra dagar. Det som kan ställa till det är när det är storsjung på onsdag, måste komma på någon plan för det, att sätta honom i en hög med andra barn packade som sillar är inte riktigt ett alternativ, risken för tjuvnyp är överhängande så att säga.

Dessutom är kommande vecka sista veckan jag skall hämta adepten hemma på morgnarna. Tanken är att soc skall anställa någon som gör det istället eftersom det inte är skolans uppgift. Jag kan säga att jag är ganska oroad för hur det hela ska sluta. Han har ju riktigt svårt med nya människor och nu bryts en rutin som han haft sedan januari så det kan i princip sluta hur som helst. Fast det är ju så det skulle ha varit från början, det skulle aldrig ha blivit skolans uppgift, skolans ansvar börjar först när eleven är i skolan. Hade aldrig anat hur mycket som måste göras för en elev med denna problematik, det krävs oerhört mycket organisation krig detta.

Jag är just hemkommen från en uppfriskande promenad, synd bara på vädret. Det snöar i Umeå just nu och det tycker jag inte alls om. En annan sak jag inte heller tycker om är att åka buss. Hoppas nu att jag får åka bil med pappa upp till 0920 annars kommer jag, hör och häpna, köra egen bil upp. Jag sätter mig inte på bussen, man blir ju deprimerad på fanskapet. Fullt av människor som beter sig dumt och är så oeffektiva man kan bli. Fan sätt dig ner och håll käft och krångla inte så mycket skulle man vilja säga. Att det sedan kostar mer i bensin än vad bussbiljetten går på kan jag svälja, jag har sparpengar. Skulle bussen gå direkt till lule skulle jag kunna överväga det men alla stopp och framförallt stoppet i skell-hell gör ju en person ruskigt illamående. Jag har lånat lite jargong i detta inlägg från Hjelten, han har ett skönt tugg som jag lånar lite av.

Kommentarer
Postat av: Hjelte

Kollektiva åkandet må vara bra för miljön men det kan förorena sinnet. Global inre uppvärming utan dess like.



Hoppas det flyter på bra med junioren, är i ungefär samma sits som dig. Hoppas att kanal 5 gör en såpa om oss. Yrke skolpolis!

2009-04-06 @ 19:20:42
URL: http://hjeltens.blogg.se/
Postat av: Jake

De borde faktiskt göra en såpa om oss. Skulle nog dra ordentligt med tittare. Jo men nog går det bra med honom men man drömmer ju om en egen klass, men det är bara att ge sig till tåls.

2009-04-06 @ 19:55:45
URL: http://jake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0