3 dagar kvar

Det är alltid skönt att starta veckan med en fördjävlig måndag, eller?

När jag kom till adepten i morse hade han beslutat sig för att låsa in sig på toaletten. Det handlade om en mobiltelefon som inte fick följa med till skolan. 50 minuter senare kunde vi gå till bilen. Jag har mött barn med tjurighet tidigare, men detta är på en heeelt annan nivå. Sedan jag tog det här jobbet har jag bannat den som uppfann mobiltelefonen. Denna pryl har gett mig så många konflikter att lösa under morgontid att jag vill förneka dess existens. Idag har dessutom grabben tömt sitt ordförråd på dåliga ord, ni vet sådana där ord man kan säga men inte uttala högt. Detta skapar givetvis irritation hos de andra eleverna och vips har vi en hätsk stämning där den ena skall göra något med den andre, ja ni fattar.

Det är ändå ganska skönt med en sådan här nedräkning, man vet att snart får man vila. Imorgon skall vi ha grupparbete med förskoleklassen, kan bli intressant. Faktum är att han kan komma överens bättre med mindre barn än med jämnåriga. Jag tror det går bra, det riktiga utmaningen blir ju storsjung på onsdag då heeeeela skolan är samlade i gymnastiksalen för att sjunga, det kan gå bra men å andra sidan kan det också bli riktigt kaotiskt. Nää men bara han inte strular morgontid resterande dagar så är jag nöjd för när han är i skolan kan jag styra honom ganska bra. Det var faktiskt gaanska länge sedan han skulle "göra sig av" med någon. Tänk att man tar för givet att alla har ett visst socialt samspel, men alla har faktiskt inte det. Ja det här jobbet är en följetång, problem löses på löpande band men ständigt kommer det nya, jaja man är ju sysselsatt iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0